کد مطلب:46686
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:84
چگونه ماجراي قرآني انتقال تخت بلقيس، پذيرش قدرت فوقالعاده حضرت صاحب الزمان (ع) را آسان ميكنند.
در قرآن ميخوانيم كه در ماجراي انتقال تخت بلقيس يكي از مشاوران حضرت سليمان، تخت ملكه سبأ را در يك چشم بر هم زدن از مملكت سبأبه نزد سليمان حاضر كرد. اين امر خبر از قدرت فوقالعاده ميدهد كه انسانهاي عادي نميتوانند چنين قدرتي داشته باشند.
بنابراين ميتواند كسي به تأييد الهي داراي قدرتي باشد كه انسانهاي عادي آن را نداشته باشند. با اين مسئله هنگامي كه كسي به روايات اثبات كننده قدرت فوق العاده حضرت مهدي (عج) نگاه كند، تعجب نكرده، قرآن را قبول ميكند. به ويژه با توجه به اين كه آصف بن برخيا (آورنده تخت بلقيس) تنها بخشي از علم كتاب آسماني را دارا بود، ولي امامان معصومعليهمالسلام همه علم كتاب الهي را دارند.
در حديثي از ابوسعيد خدري از پيامبرصلي الله وعليه وآله آمده است. من از معناي الذي عنده علم من الكتاب (كه آورنده تخت بلقيس است) از محضرش سؤال كردم، فرمود: او وصي حضرت سليمان بن داود بود. عرض كردم من عنده علم الكتاب از چه كسي سخن ميگويد، فرمود: اين برادرم علي بن ابي طالب است. با توجه به تفاوت علم من الكتاب كه علم جزئي را ميگويد: و علم الكتاب كه علم كلي را بيان ميكنند، روشن ميشود كه ميان آصف و عليعليهالسلام چه اندازه تفاوت است. علم اميرالمؤمنين از طريق فرزند به تمام امامانعليهمالسلام و در نهايت به حضرت مهدي(عج) رسيده است. در روايات بسياري ميخوانيم كه اسم اعظم اللهي هفتاد و سه حرف است كه يك حرف آن نزد آصف بن برخيا بود و چنان كار خارق عادتي را انجام داد. نزد امامان اهل بيتعليهمالسلام هفتاد و دو حرف آن است، و يك حرف آن مخصوص به ذات پاك خدا است.
تفسير نمونه، ج 15، ص 473.
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.